مجتمع فنی و آموزشی پارسی ماد

مرکـز تخصصی مهارت آمـوزی در استان قـم

ساعت کار آموزشگاه: شنبه تا پنجشنبه 8 صبح تا 10 شب

سر فصل آموزش برنامه نویسی پایتون در استان قم

462 بازدید تاریخ انتشار: 17 بهمن 1401 دسته بندی ها:فناوری اطلاعات

سر فصل  آموزش برنامه نویسی پایتون در استان قم

سر فصل های دوره ی زبان برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته

سرفصل مطالب

فصل اول:‌ نصب ابزار و نوشتن نخستین برنامه (Hello World)
01- بررسی نسخه و نصب Python
02- اجرای نخستین کد پایتون در ترمینال
03- معرفی ابزارهای کدنویسی Python و تفاوت IDE (محیط توسعه یکپارجه) با Text Editor (ویرایشگر متنی)
04- نصب ویرایشگر Sublime Text، و ایجاد فایل Build System اختصاصی
05- کدهای پایتون جطور اجرا می‌شوند و مفسر پایتون (Python Interpreter) چیست؟

فصل دوم: متغیرها و داده‌های اولیه پایتون
06- مفهوم متغیر (Variable) و قواعد نام گذاری متغیر در پایتون
07- استرینگ‌ها (String) و کار با آن‌ها در پایتون
08- اعداد صحیح (Integer) و اعشاری (Float) و عملگرهای ریاضی

فصل‌ سوم: لیست‌ها و حلقه‌ For در پایتون
09- مفهوم List، تعریف و توابع مهم آن در پایتون
10- در کدهایتان یادداشت (comment) بنویسید
11- کار با List (حلقه For در پایتون)
12- به دندانه‌گذاری (Indent) دقت کنید
13- کار با لیست های عددی و تابع range
14- موجودی به نام List Comprehension
15- کار با برشی از یک لیست (Slice)
16- لیست‌های جهش‌ناپذیر: Tuples

فصل: چهارم: ساختارهای شرطی در پایتون
17- مفهوم if در برنامه نویسی
18- نوشتن if و عملگرهای منطقی در پایتون
19- تمرین کار با if-elif-else و لیست‌ها

فصل پنجم: دیکشنری (Dictionary) در پایتون
20- تعریف دیکشنری و کار با آن
21- اجرای حلقه روی دیکشنری‌ها

فصل ششم: دریافت ورودی از کاربر و حلقه While در پایتون
22- دریافت ورودی با تابع input
23- حلقه While و قدرت بی‌نهایت
24- Flag، Break و Continue در حلقه While
25- اجرای حلقه پویا روی لیست‌ها و دیکشنری‌ها با While

فصل هفتم: نوشتن تابع‌ (Function) در پایتون
26- تابع چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
27- تعریف نخستین تابع در پایتون
28- ارسال آرگومان به تابع‌های چندپارامتری
29- بازگردانی مقدار (return value) توسط تابع
30- فراخوانی تابع از درون حلقه While
31- ارسال یک لیست به یک تابع
32- توابع با ورودی‌های نامعین *args و *kwargs
33- کلیدواژه import و ایجاد ماژول‌هایی از توابع
34- استایل دهی توابع با اصول PEP 8

فصل هشتم: کلاس و برنامه‌نویسی شی گرا (OOP) در پایتون
35- مفهوم برنامه نویسی شی گرا یا OOP
36- نوشتن نخستین کلاس در پایتون
37- تغییر ویژگی‌های کلاس (Attributes)
38- ارث بری (inheritance) در پایتون
39- مفهوم و پیاده‌سازی Override کردن یک متد
40- ترکیب کلاس‌ها برای ساختن اشیای تازه
41- تفکیک کلاس‌ها و فراخوانی آن‌ها با import
42- مفهوم کتابخانه و معرفی Python Standard Library

فصل نهم: کار با فایل‌ها و مدیریت خطاها در پایتون
43- آشنایی با انواع فایل (Binary/Text) و متد read
44- استخراج محتوای فایل به صورت لیست
45- تولید و ویرایش فایل‌ با متد write
46- مدیریت خطای ناخواسته (Exception)
47- تحلیل فایل و آشنایی با pass و split
48- آشنایی با JSON و کاربرد آن (REST API و Files)
49- ذخیره سازی داده‌های برنامه به صورت فایل JSON

فصل دهم: آزمایش عملکرد برنامه با نوشتن کلاس Test
50- آشنایی با unit test و نوشتن Test Case برای توابع
51- نوشتن آزمون (Test) برای کلاس و آشنایی با متد setUp

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از این دوره ی آموزشی با شماره آموزشگاه تماس بگیرید.

تلفن : 38803340-025

در زمینه کامپیوتر پاسخگوی شما هستیم
تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به آموزشگاه پارسی ماد می باشد (طراح و برنامه نویس: مهندس مهدی بیاتی)